[O1] W trosce o silnik - problem z mocą świeżo po tankowaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bassus
    Drive
    • 2007
    • 81

    #26
    Jednakże problem pojawił się po zatankowaniu tegoż paliwa.. związek więc może występować - czyż nie?
    Ja tam już u Rusków nie zatankuję....

    [ Dodano: Wto 20 Sty, 09 20:21 ]
    No niestety... przed chwilką, wracając z pracy przygazowałem na 3 biegu do 4000obr i znowu pojawił się komunikat "emissions workshop!" i lampka silnika.
    Będę się upierał, że wynika to mimo wszystko wpływ kiepskiego paliwa...
    ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

    Komentarz

    • olus
      Ambiente
      • 2007
      • 137

      #27
      jeden niuans nie daje mi spokoju. jak komp stwierdza ze cos nie tak jest z paliwem? po komunikacie ktory podajesz mozna wnosic ze w spalinach cos znajduje ale nie ma jak bo wydech w asv nie ma zadnych czujnikow.

      dalej optuje zeby jak najszybciej podpiac vaga, ale z tego co piszesz samochod wpada w notlauf zawsze kiedy przygazowujesz - wniosek turbo overboostuje.
      have no fear BMN is here :>

      www.seat-racing.pl

      Komentarz

      • oolsztyniak
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6647
        • Superb II combi (3T5)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #28
        Ale pokazuje komunikat, że coś nie tak ze spalinami a z nieba sobie tego nie wziął
        Bassus, musisz dorwać kogoś z vag'iem i sprawdzić co boli Twoją czeszkę.
        Myślę, że bez tego się nie obędzie...
        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

        Komentarz

        • olus
          Ambiente
          • 2007
          • 137

          #29
          Zamieszczone przez oolsztyniak
          Ale pokazuje komunikat, że coś nie tak ze spalinami a z nieba sobie tego nie wziął
          tylko jak asv to moze sprawdzic na calym ukladzie wydechowym nie ma ani jednego czujnika.
          have no fear BMN is here :>

          www.seat-racing.pl

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            Tak ASV sprawdza jakos paliwa :lol:


            Chlopie zatkaj sobie EGR i tez bedzie taki blad. A blad pewnie wywala, bo wali dymem na kilometr po przegazowie jak sam wspomniales, bo normalnie eko-driver w Tobie drzemie Przycinajacy sie EGR bedzie robil dokladnie takie same bledy. Tankuj gdzie chcesz, jakos jak wspomnialem ponad 150kkm w kilku autach na praktycznie jednej stacji im nie zaszkodzilo. Moc i moment to ktore mierzylem mialo ponad norme, wiec naprawde syf tam leja :lol:
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Bassus
              Drive
              • 2007
              • 81

              #31
              To do czego w takim ASV komputer z maxi dotem do komunikatów, skoro nie ma czujników?
              Może jednak ilość i rozmieszczenie czujników zależy też od wersji wyposażenia? a nie tylko silnika?
              ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

              Komentarz

              • cybant
                Drive
                • 2008
                • 89

                #32
                Zamieszczone przez Bassus
                Jednakże problem pojawił się po zatankowaniu tegoż paliwa.. związek więc może występować - czyż nie?
                a jakbyś złapał gumę parę kilometrów po zatankowaniu to też wina paliwa?
                primo- to nie wina paliwa, najprawdopodobniej zapieczone kierownice

                po drugie - nawet gdyby Ci zabiło pompę po 3km od wyjazdu ze stacji a Ty miałbyś pełen zbiornik paliwa zatankowanego u nich to nie masz absolutnie żadnych szans na wygranie sprawy w sądzie więc nie ma co się napinać.

                Komentarz

                • Bassus
                  Drive
                  • 2007
                  • 81

                  #33
                  Ale masz wyobraźnie... haha ;-)

                  OK, aby uciąć dalsze spekulacje wjadę z tym na serwis,
                  bo się tu naczytamy jeszcze ciekawszych głupot.

                  Cybant - nie ma znaczenia czy sprawa jest do wygrania czy nie,
                  takich rzeczy nie należy odpuszczać, bo to tak jak gdybyś wydawał na to przywolenie.
                  Nie należę do takich co machną ręką, obracają się na pięcie i odchodzą - to nie jest metoda.
                  Głupotę trzeba tępić ot co.
                  A w powyższym temacie.. cóż..
                  UOKiK zrobi kontrolę przy najbliższej możliwej okazji na tej stacji (otrzymałem już od nich pismo w tej sprawie),
                  a Miejski Rzecznik Konsumentów wnikliwie bada temat..
                  sam jestem ciekaw co z tego wyniknie.
                  ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

                  Komentarz

                  • bielinek
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 157

                    #34
                    Notlauf na tym forum będzie lepszy niż Wielka Orkiestra... do końca świata i 2 dni dłużej

                    Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                    ________________________________________

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #35
                      Jak jest maxi-dot to pokazywal napis emision...., jak maxi-dota nie bylo to pojawial sie symbol silnika i wywalalo blad.

                      Podlacz VAG-a i zobacz jaki blad zostal :diabelski_usmiech


                      Tak sie zastanawiam czy kierownice przy turbo juz sie nie przycinaja
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Bassus
                        Drive
                        • 2007
                        • 81

                        #36
                        Też mam takie podejrzenia Maicroft (choć póki co wolę to wszystko zwalić na paliwo ).
                        Czy przy silniku ASV mam możliwość zastosowania lepszej turbinki niż dedykowanej do ASV (jakieś oznaczenia pamiętacie?)?

                        Bielinek, gdybym wiedział co to znaczy "notlauf" to takie hasło wpisałbym do wyszukiwarki
                        i być może nie byłoby tematu, ale tylko być może... bo ja nie sugeruję "notlaufu" spowodowanego wadą/usterką mechaniczną, ale ew. "notlauf" od kiepskiego paliwa...
                        - od tej strony chciałem potraktować temat, ponieważ byłem ciekaw czy ktoś z Was
                        już wydeptał ścieżkę w UOKiK, albo miał do czynienia ze słabym paliwem ze stacji i usterką tym spowodowaną...
                        ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

                        Komentarz

                        • daneczek76
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 3642
                          • Toyota

                          #37
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Tak ASV sprawdza jakos paliwa


                          Chlopie zatkaj sobie EGR i tez bedzie taki blad. A blad pewnie wywala, bo wali dymem na kilometr po przegazowie jak sam wspomniales, bo normalnie eko-driver w Tobie drzemie Przycinajacy sie EGR bedzie robil dokladnie takie same bledy. Tankuj gdzie chcesz, jakos jak wspomnialem ponad 150kkm w kilku autach na praktycznie jednej stacji im nie zaszkodzilo. Moc i moment to ktore mierzylem mialo ponad norme, wiec naprawde syf tam leja
                          Kuźwa nie przetłumaczysz dlanich czarne i tak bedzie białe i tyl.
                          Powtarzam to nie paliwo i tyle.
                          a osobiście tankuje na neste i lukoil i problemów niema a autko juz naprawde ma spory przebieg i ma sie dobrze.

                          Choc widze już pewne poprawy i prawidłowy tok myslenia moze jeszcze ze 100 postów i bedzie ok.

                          Ja osobiście tankuje na neste i lukoil i problemów niema a autko juz naprawde ma spory przebieg i ma sie dobrze poprostu czytajce co się dowas pisze jak na przykład napisał Maicroft.
                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                          Komentarz

                          • Bassus
                            Drive
                            • 2007
                            • 81

                            #38
                            Mistrzu (daneczek 76).

                            Do jakich "Was"?
                            Kim Ty się czynisz, że w taki sposób się do mnie (do nas) zwracasz?
                            Masz gościu (gościaro) tupet!
                            Dobrze wiesz, że do takich jak Ty, którzy nic mądrego do tematu nie wnoszą, a chcieliby się tylko wywyższyć w ogóle nie pisałem,
                            to dlaczego odzywasz się niepytany(a)?

                            Zwróć uwagę, że ja proponuję rozważenie kilku wariantów i zadaję pytanie czy to przechodziliście... jak to rozwiązaliście,
                            a nie pytam czy to "notlauf" czy nie "notlauf" (zwłaszcza, że jeszcze niedawno w ogóle nie wiedziałem co to słowo znaczy).
                            Nie bądź taki pewien/pewna swego, bo możliwości jest tyle, że tylko głąb zakłada jedną...

                            Doczytaj też, że odpowiedzi już padły (do momentu jak wrócę z serwisu i po załatwieniu sprawy przez UOKiK - bo potem może się okazać, że wariantów jest jeszcze więcej niż się wydaje) i Twoje trzy grosze już naprawdę nic nie wnoszą,
                            zwłaszcza w takim tonie...

                            Pozdrawiam ciepło...

                            Jakie jest założenie forum?
                            Kto pyta nie błądzi, czy kącik wzajemnej adoracji dla starej gwardii OCP?
                            Bo jeżeli to drugie i użytkownicy forum to sami specjaliści
                            to po co komu takie forum, skoro każdy "specjalista" zna już odpowiedź?
                            Zamknijcie się na cztery spusty i nie wpuszczajcie tu takich amatorów jak ja... .

                            Sorry daneczek76 (a jeżeli jesteś kobietą to.. z całym szacunkiem dla Twojej kobiecości),
                            wolałbym (wolę!) już zadawać takie głupie pytania, niż udzielać takich durnych odpowiedzi..
                            przemyśl sentencję o srebrze i złocie (ufam, że wiesz o czym piszę i obejdzie się bez Twojego kolejnego, kompromitującego Ciebie komentarza)...
                            ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

                            Komentarz

                            • smer
                              RS
                              • 2008
                              • 2021
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #39
                              Od tygodnia mam podobny problem. Co jakiś czas (nie zawsze) auto zachowuje się słabowicie ;(
                              do 3/4 wciśnięcia pedału gazu idzie równo i nawet dość żwawo, ale po przekroczeniu tych 3/4 słabnie. Gaz do dechy powoduje całkowitą stratę mocy. Ale co ciekawe po odpuszczeniu gazu zaczyna nabierać mocy, ale jedynie na tyle że da sie kulać do przodu, bo przyspieszać, ani jechać na piątce powyżej 90 km/godz. sie nie da
                              Paliwko tankowałem na BP i mam juz prawie końcówkę baku, więc dojeżdżę i zatankuje nowego , i potem sie zobaczy; niemniej nie wiążę tej usterki z paliwem, bo ponad pół baku wyjeździłem bezproblemowo. Chyba będę musiał dać sobie podpiąć pod komputer i wyśledzić przyczynę, bo nie chciałbym się zdziwić przy wyprzedzaniu, gdy auto zaczyna sie dławić (objaw podobny jak w LPG, gdy tego LPG zaczyna brakować).....
                              Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                              Piszę poprawnie po polsku.

                              Komentarz

                              • Bassus
                                Drive
                                • 2007
                                • 81

                                #40
                                Dokładnie smer.
                                Bardzo dobre porównanie z tym LPG - doskonale oddaje sytuację ;-)
                                Ja również nie kojarzyłbym tego z paliwem, gdybym był w środku, albo pod koniec baku, gorzej że było to może 2km po tankowaniu (zbiegi okoliczności się zdarzają) zwykłego paliwka na Luku, a wcześniej śmigałem bez problemu na V-Powerze z Shella.
                                Odpowiedź nasuwa się sama, cokolwiek ktokolwiek będzie pisał o zdarzającym się z różnych powodów "notlaufie".
                                Jako realista zakładam po prostu większe prawdopodobieństwo wpływu paliwa, niż prawdopodobieństwo zaistnienia zbiegu okoliczności ;-)
                                ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

                                Komentarz

                                • dariuspolo
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1168

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Bassus
                                  Jako realista zakładam po prostu większe prawdopodobieństwo wpływu paliwa, niż prawdopodobieństwo zaistnienia zbiegu okoliczności
                                  ...tu akurat sie nie zgodze bo jest wiele mozliwosci wystapienia notlaufa lub chwilowych problemow z moca a paliwo do VPka mozesz wlac rozne (ON, gnoj, rzepak, mieszanki tych wszystkich) i nie zauwazysz wielkich roznic w mocy, jak juz to w ilosci zuzytych litrow na 100km lub problemach przy odpaleniu.
                                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                  Zuzycie paliwa

                                  Komentarz

                                  • Bassus
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 81

                                    #42
                                    dariuspolo, można gdzieś na forum doczytać jak (czym) dojechałeś do 197KM w swojej Octavii ASV?
                                    ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

                                    Komentarz

                                    • daneczek76
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 3642
                                      • Toyota

                                      #43
                                      Bassus, mój drogi kolego ja się nie czepiam tylko widze ze od paru postów Koledzy tłumaczyli że to nie paliwo a ty swoje. Mójpost nie miał na celu urażenia ciebie tylko trafienia do ciebie że to nie paliwo. Ja juz kolejny raz niechciałem pisac co to jest bo juz koledzy wcześniej ci napisali.
                                      Jak widziesz kolega dariuspolo, też to pisze a ty swoje poprostu zbieg okoliczności mógł nastapić.

                                      Poprostu jesli ktos ci cos pisze to chce ci pomóc a nie ciebie urazić, a forum słuzy wszystkim a nie wybranym jeśli oto ci chodzi.
                                      Ty mój post tak przeczytałeś że cię uraził ja tego tak nie odbieram.

                                      Pozdrawiam i Życze powodzenia z problemem.
                                      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                      Komentarz

                                      • dariuspolo
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 1168

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Bassus
                                        dariuspolo, można gdzieś na forum doczytać jak (czym) dojechałeś do 197KM w swojej Octavii ASV?
                                        ...ano na zwyklym ON kupionym w PL, kiedys( kiedy jeszcze nie bylo podatku w D na rzepak robilem takie sobie eksperymenty) i roznice mozna bylo zauwazyc jedynie w zapachu i zuzyciu paliwa, przejezdzilem tak na roznych mieszankach pierwsze 50kkm (mozna to przesledzic w moim spritmonitorze), pozniej wprowadzono podatek a ja zaczolem eksperymentowac z roznymi setupami, od tego czasu zrobilem nastepne 60kkm na zwyklym ON tankowanym gdzie popadnie, zrezygnowalem z takich udziwnien bo staly sie po prostu nieoplacalne, jak widac nie spowodowalo to jakis niepozytywnych objawow w moim aucie.
                                        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                        Zuzycie paliwa

                                        Komentarz

                                        • wojciech_
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 164

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Bassus
                                          No niestety... przed chwilką, wracając z pracy przygazowałem na 3 biegu do 4000obr i znowu pojawił się komunikat "emissions workshop!" i lampka silnika.
                                          Będę się upierał, że wynika to mimo wszystko wpływ kiepskiego paliwa...
                                          Bassus, dokladnie ten sam problem przerabialem miesiac temu. Jak przegazujesz na 4 biegu to moc straci pewnie przy okolo 3.5tys, na piatym pewnie tuz ponad 3tys. . Jest to typowy objaw przeladowania turbiny - z jakichs powodow nie wychylaja Ci sie kierownice. Tez czasami zastanawialem sie czy to nie paliwo, z tym ze ja akurat dolalem sobie wczesniej uszlachetniacza. Okazalo sie, ze byl to szkodzony mieszek. Moze do tej pory zatankowales juz ponownie?? Czy problem nadal wystepuje? Jak zrzucisz logi z VAGA to koledzy w mig rozszyfruja

                                          Pozdrawiam
                                          W

                                          Komentarz

                                          • daneczek76
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 3642
                                            • Toyota

                                            #46
                                            Bassus, widzisz kolego nastepny post na temat przeładowania turbiny.
                                            Także naprawde wszyscy chcą ci otworzyc oczy na problem i mój wczśniejszy post tez to miał na celu.

                                            Dodatkowo taki problem miał ostatno kolega w Sharanie też rozumował jak ty, a to był wężyk dziurawy który idzie od zaworu do turbawki.

                                            PZDR Daniel.
                                            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                            Komentarz

                                            • Antek_amb
                                              Ambiente
                                              • 2005
                                              • 127

                                              #47
                                              Hej
                                              Ja tankuję regularnie ON na Lukoil (wcześniej Jet) od 3-4 lat. Bez żadnych problemów, a cena dobra

                                              Komentarz

                                              • Bassus
                                                Drive
                                                • 2007
                                                • 81

                                                #48
                                                Wszystkich obrońców oleju napędowego LukOil informuję,
                                                że po wyjeżdżeniu baku felernego paliwa (pozostało może ok. 5l.) i występującym przy tym bez przerwy komunikacie "emissions workshop!"
                                                wraz z przebłyskami kontrolki silnika i rozłączaniem się turbiny (znaczący spadek mocy); problem rozwiązał się dopiero po
                                                zalaniu baku do pełna (ok. 50l.) paliwem V-Power Diesel - dolałem jednocześnie czyszczący dodatek paliwowy Shella.
                                                Problem zniknął jak ręką odjął, od razu po zatankowaniu V-Powera.

                                                W następstwie przez około godzinę testowałem samochód na podpoznańskim odcinku autostrady i ani razu problem z turbiną nie powtórzył się.
                                                Badałem silnik na wszystkich biegach, zarówno przeciągając obroty od 1500 do 4500, jak i przy krótkich przełożeniach w okolicy 3500-4500 obr/min.
                                                Silnik ciągnął aż miło, a turbinka pracowała bez zarzutu - odnotowałem również przyjemny wzrost mocy płynący z V-Powera.
                                                Do dziś problem "emissions workshop!" nie powtórzył się.

                                                Swoją drogą czy to normalne, że 1.9 TDI ASV (110KM), którego katalogowa prędkość wynosi 193km/h, na autostradzie (płaski odcinek) rozpędza się do ok. 210km/h
                                                (a może coś nie tak z podziałką prędkości na zegarze?)?
                                                Czy zwrócił ktoś z Was kiedyś uwagę na fakt, że samochód prędzej osiąga prędkość (np. właśnie 210km/h) jeżeli wcześniej udało nam się ją zapamiętać w tempomacie?
                                                Samochód wtedy zdecydowanie szybciej przyspiesza z tempomatu niż przy użyciu pedału gazu mimo, iż jest to graniczna prędkość i obroty samochodu.

                                                P.S. Aktualnie oczekuję na wyniki kontroli paliwa z LukOil oraz spodziewam się kontroli całej stacji.
                                                Odszkodowania dochodził nie będę, ponieważ problem zniknął po zatankowaniu V-Powerem i niemiałbym podstawy do zwrotu kosztów.
                                                Jednakże z pewnością na LukOil już nigdy nie zatankuję (przy okazji omawiania problemu ze znajomymi okazało się,
                                                że kilka osób miało już tam problemy po zatankowaniu również paliwa Pb - wtedy jeszcze pod szyldem JET
                                                - być może więc nie jest to wina sieci stacji, ale właściciela obiektu - niemniej ja już tego sprawdzał nie będę).
                                                ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

                                                Komentarz

                                                • rkb
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 2152
                                                  • Rapid Spaceback (NH1)
                                                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                                  #49
                                                  Mialem zalany lukoil (zostalo w baku jakies 5 l na oko) i zalalem na to 30 l BP ultimate, po 5 km check engine :evil:

                                                  a z tego co znalazlem w wyszukiwarce juz pare osob mialo problem z tym paliwem w czeszkach, albo BP to shit, albo czeszka nie trawi tego paliwa...
                                                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                                  Komentarz

                                                  • Bassus
                                                    Drive
                                                    • 2007
                                                    • 81

                                                    #50
                                                    Ot.. kolejna stacja do kontroli.
                                                    Obstawiam, że winni są właściciele stacji, a nie cała sieć.
                                                    Nie dbają należycie o magazynowanie paliwa, używają wadliwych dystrybutorów, albo świadomie chrzczą paliwo.. kij im w oko.
                                                    ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...